Translate

Τετάρτη, 28 Ιουνίου 2017

ADLG-Μεταφραστική εργασία.




ΒΑΣΙΚΑ ΓΙΑ ΤΑ 15άρια. 


UD
Ισούται με 4cm.

Unit elements compared to DBM system. 
Η μόνη διαφορά βρίσκεται στο medium και heavy infantry. Συγκεκριμένα, χρειάζονται 2 βάσεις πεζικού DBM για μία μονάδα πεζικού στο ADLG.
π.χ. 2 βάσεις στιφών WbF του DBM απεικονίζουν στο ADLG μία μονάδα Gallic warriors, medium infantry.

Zone of control, ZoC. 
1 UD ακριβώς μπροστά από μία μονάδα μάχης του αντιπάλου εκτείνεται αυτή η ζώνη, η οποία δημιουργεί περιορισμούς στην κίνηση για τη μονάδα, που εισέρχεται σε αυτήν.

Charge.
1. Spontaneous: κατά εχθρού ευθεία μπροστά, σε απόσταση 1 UD ή λιγότερο.
2. Uncontrolled: το κάνουν σε κάθε περίπτωση impetuous στρατεύματα.

Group.
Πρέπει να μην έχει άνω των 6 μονάδων μέτωπο αλλά το βάθος δεν έχει περιορισμό.
Πρέπει να ανήκουν οι μονάδες του στην ίδια διοίκηση μάχης.
Έφιππες μονάδες και μονάδες πεζικού δεν μπορούν να ανήκουν στο ίδιο γκρουπ, εκτός αν το πεζικό αυτό είναι light infantry ή αν οι έφιππες μονάδες είναι ελέφαντες.
Οι ελέφαντες μόνο με ελέφαντες μπορούν να αποτελέσουν γκρουπ• με καμμία άλλη έφιππη μονάδα.
Οι καμήλες μπορούν να αποτελέσουν γκρουπ μόνο με καμήλες ή light infantry.
Πυροβολικό και πολεμικές άμαξες μπορούν να αποτελέσουν γκρουπ με άλλες μονάδες πεζικού.
Δρεπανηφόρα άρματα μπορούν να αποτελέσουν γκρουπ μόνο με δρεπανηφόρα άρματα.

Light troops.
Light infantry και light cavalry.

Protection.
Έχει να κάνει με τις βολές, που δέχεται μία μονάδα.
Επηρεάζεται από: αν η βαλλομένη μονάδα βρίσκεται σε κάποια στοιχεία εδάφους ή οχυρώσεις, ή αν έχει θώρακα ή όχι, βαρύ θώρακα ή όχι, pavise ή όχι.
Εξαρτάται, επίσης, από το αν η βαλλομένη μονάδα δέχεται βολές από κάποια όπλα, όπως μακρά τόξα, βαλλίστρες ή πυροβολικό.
Ο παράγων armor δίνει +1 στην προστασία μίας μονάδος κατά βαλλόντων κι ο παράγων heavy armor δίνει +2. Ο παράγων pavise δίνει +1 στην προστασία μίας μονάδος κατά βαλλόντων εκτός πυροβολικού ενώ δεν ισχύει ως επιπλέον στοιχείο προστασίας από αυτήν, που παρέχει μία επιπλέον κάλυψη(π.χ. δάσος).
Στην περίπτωση melee, αν μία μονάδα με ανώτερο armor από τον αντίπαλο χάσει το melee, προσθέτει +1 στο αποτέλεσμα του ζαριού της. Αυτό, όμως, δεν ισχύει στην πρώτη φάση του melee κατά αντιπάλου με furious charge ή κατά ελεφάντων κατά μέτωπο.
Σε μερικές μονάδες, όπως πεζούς ιππότες, medium/heavy ιππότες, καταφράκτους και βαρύ ιππικό, ο παράγων θώρακας και βαρύς θώρακας θεωρείται ενσωματωμένος στο κόστος τους.

Troop quality.
Έχει να κάνει με: melee, βολές και προστασία κατά αυτών.
Δεν έχει να κάνει με: τεστ για rally, αποφυγή εφόδου.
Οι elite μονάδες προσθέτουν 1 στο ζάρι, αν έχουν ρίξει 1-3.
Οι mediocre μονάδες αφαιρούν 1, αν έχουν ρίξει 4-6.

Light infantry.
Μπορούν να αντιμετωπίσουν σε μάχη ελέφαντες και δρεπανηφόρα άρματα αλλά όχι στρατιώτες σε σχηματισμό.
Πρέπει να αποφύγουν έφοδο βαρυτέρων στρατιωτών, αλλιώς, αν δεχθούν επαφή σε αυτήν την φάση, καταστρέφονται.
Έχουν protection από βολές 1, 2 cohesion points. Οι ακοντιστές, μάλιστα, διατηρούν τον βασικό τους παράγοντα μάχης κατά δρεπανηφόρων αρμάτων ακόμη και στην πρώτη φάση melee.
Καταστρέφονται σε ανοικτό έδαφος από light medium infantry/medium infantry/heavy infantry/cavalry/knights, αλλιώς έχουν παράγοντα μάχης 0 κατά όλων.

Medium και light medium infantry.
Δεν έχουν μείον σε rough έδαφος.
Μειονεκτούν κατά εφίππων.
Οι μεν μπορούν να πολεμήσουν σε melee ενώ οι δε προτιμούν να βάλλουν.
Οι μεν είναι ξιφομάχοι και δορυφόροι ενώ οι δε τοξότες, βαλλιστροφόροι και ακοντιστές.
Συγκεκριμένα:
1. Οι ξιφομάχοι μπορούν να επωφεληθούν από impact(αν έχουν όπλο βολής ή αν είναι impetuous). Μη impetuous ξιφομάχοι ακυρώνουν το impact εφοδεύοντος impetuous πεζικού, αν δεχθούν την έφοδο στο μέτωπο από αυτούς αλλά όχι το furious charge.  Έχουν protection από βολές 1, 3 cohesion points, παράγοντα μάχης +1 κατά όλων πλην ιπποτών.
2. Οι δορυφόροι δεν έχουν πρόβλημα σε rough έδαφος. Επίσης, μπορούν να σταθούν έναντι εφίππων.  Ακυρώνουν το impact εφοδευόντων εφίππων, αν δεχθούν την έφοδο στο μέτωπο. Έχουν protection από βολές 1, 3 cohesion points, παράγοντα μάχης +1 κατά όλων πλην ιπποτών, έχουν impact κατά εφίππων πλην ελεφάντων, εξουδετερώνουν το impact των εφίππων πλην ελεφάντων αν δεχθούν από αυτούς έφοδο κατά μέτωπο αλλά όχι και το furious charge.
3. Οι τοξότες και οι βαλλιστροφόροι δεν είναι αποτελεσματικοί σε melee κατά βαρέως πεζικού ή στο να αντιμετωπίσουν έφοδο εφίππων. Έχουν protection από βολές 0, 3 cohesion points, παράγοντα μάχης +1 κατά light infantry/light cavalry και +1 στην πρώτη φάση κατά εφίππων. Δεν χάνουν τον βασικό τους παράγοντα μάχης κατά δρεπανηφόρων αρμάτων ακόμη και στην πρώτη φάση melee.
4. Οι ακοντιστές εκμεταλλεύονται και το όπλο τους(javelin), ώστε να αντέξουν μετωπική επίθεση χωρίς να καταστραφούν αυτομάτως, ενώ μπορούν και να βάλλουν και να κάνουν αποφυγή/evade. Έχουν protection από βολές 1, 3 cohesion points, το στοιχείο javelin,  παράγοντα μάχης +1 κατά light infantry/light cavalry/ελεφάντων/δρεπανηφόρων  αρμάτων. Δεν χάνουν τον βασικό τους παράγοντα μάχης κατά δρεπανηφόρων αρμάτων ακόμη και στην πρώτη φάση melee.

Heavy infantry.
Αποφεύγουν rough/difficult έδαφος.
Μπορούν να είναι ξιφομάχοι, πεζοί ιππότες, δορυφόροι, σαρισσοφόροι και ορδές.
Συγκεκριμένα:
1. Οι ξιφομάχοι, που έχουν και βαρύ όπλο βολής, χαίρουν πλεονεκτήματος impact. Μη impetuous ξιφομάχοι ακυρώνουν το impact impetuous πεζών, αν δεχθούν έφοδο στο μέτωπό τους από αυτούς αλλά όχι και το furious charge τους. Έχουν protection από βολές 1, 4 cohesion points, παράγοντα μάχης +2 κατά light medium infantry σε ανοικτό έδαφος ή κατά light cavalry ενώ στις άλλες περιπτώσεις +1 κατά όλων.
2. Οι πεζοί ιππότες έχουν τα στοιχεία heavy armor και two-handed weapon. Επίσης, ακυρώνουν το impact impetuous πεζών, αν δεχθούν έφοδο στο μέτωπό τους από αυτούς, αλλά όχι και το furious charge τους.  Έχουν protection από βολές 3, 4 cohesion points, παράγοντα μάχης +2 κατά light medium infantry σε ανοικτό έδαφος ή κατά light cavalry ενώ στις άλλες περιπτώσεις +1 κατά όλων. Το protection τους από βολές θεωρείται ότι έχει ήδη ενσωματώσει το heavy armor.
3. Οι δορυφόροι αποφεύγουν με κάθε τρόπο rough και difficult έδαφος. Επωφελούνται από impact κατά όλων των εφίππων πλην ελεφάντων. Ακυρώνουν το impact εχθρικών εφοδευόντων κατά μέτωπο εφίππων πλην ελεφάντων αλλά όχι και το furious charge τους. Έχουν protection από βολές 1,  4 cohesion points, παράγοντα μάχης +2 κατά light medium infantry σε ανοικτό έδαφος ή κατά light cavalry ενώ στις άλλες περιπτώσεις +1 κατά όλων.
4. Οι σαρισσοφόροι αποφεύγουν με κάθε τρόπο rough και difficult έδαφος. Ο βαθύς σχηματισμός τους δημιουργεί όφελος κατά μέτωπο και πρόβλημα στα πλευρά ενώ τους καθιστά και unmanoeuvrable. Επωφελούνται από impact κατά όλων των εφίππων πλην ελεφάντων. Ακυρώνουν το impact εχθρικών εφοδευόντων κατά μέτωπο εφίππων πλην ελεφάντων αλλά όχι και το furious charge τους. Έχουν protection από βολές 1, 4 cohesion points, παράγοντα μάχης +2 κατά όλων.
5. Οι ορδές/levies είναι unmanoeuvrable ενώ κάποιες κατηγορίες είναι και impetuous. Κάποιες από αυτές ανήκουν στην κατηγορία expendables(π.χ. όμηροι ή αιχμάλωτοι πολέμου), οπότε δεν μπορούν να κάνουν rally και δεν υπολογίζονται στο συνολικό cohesion του στρατού. Έχουν protection από βολές 1, 3 cohesion points, παράγοντα μάχης +1 κατά light infantry/light medium infantry/light cavalry.

War wagons.
Χρησιμοποιούνται, για να μπλοκάρουν εφίππους.
Είναι πιο ευπαθείς κατά βαρέως πεζικού, ελεφάντων και πυροβολικού.
Μπορούν να αποτελέσουν γκρουπ με μονάδες πεζικού.
Ακυρώνουν τα στοιχεία impact, javelin και furious charge των επιτιθεμένων πλην ελεφάντων.
Έχουν protection από βολές 2, 4 cohesion points, παράγοντα μάχης +2 κατά light cavalry και +1 κατά light infantry/εφίππων πλην ελεφάντων.
Δεν επηρεάζονται οι βασικοί τους παράγοντες μάχης κατά δρεπανηφόρων αρμάτων ακόμη και στην πρώτη φάση melee.

Artillery.
Διακρίνεται σε light, medium, heavy.
Οι πρώτες δύο κατηγορίες μπορούν να κινηθούν ενώ η τρίτη μπορεί μόνο να μείνει στην θέση, που τοποθετείται, και να γυρίσει μέτωπο εκεί, που βρίσκεται, χαίρουσα, ωστόσο, μακρύτερο βεληνεκές.
Μπορεί να αποτελέσει γκρουπ με μονάδες πεζικού(για προφανείς λόγους κινήσεως, το light και το medium, κυρίως).
Έχει  protection από βολές  1, 2 cohesion points, παράγοντα βολής +1 κατά ελεφάντων/war wagons ενώ υπάρχει +1 παράγοντας για τον αντίπαλο πλην light infantry/light cavalry.

Light cavalry. 
Αν έχουν όπλο βολής, μπορούν να βάλλουν.
Μπορούν να κάνουν evade/αποφυγή από εφοδεύοντα αντίπαλο.
Μερικά Light cavalry έχουν δόρυ, οπότε αντιμετωπίζουν σε melee εχθρικό light cavalry κι επωφελούνται από στοιχείο impact.
Έχουν protection από βολές 1, 2 cohesion points, παράγοντα μάχης +1 κατά light infantry αν το light infantry βρίσκεται σε ανοικτό έδαφος. Οι ακοντιστές δεν χάνουν τον βασικό τους παράγοντα μάχης κατά δρεπανηφόρων αρμάτων ακόμη και στην πρώτη φάση melee.
Περιλαμβάνονται και τα light camelry, τα οποία προξενούν πανικό σε έφιππες μονάδες με άλογα(όχι με καμήλες ή ελέφαντες ή δρεπανηφόρα άρματα), ακόμα και φίλιες αφενός ακόμα κι αν  βρίσκονται σε επαφή γωνία με γωνία αφετέρου. Αυτός ο πανικός αντικατοπτρίζεται σε melee με -1 για την μονάδα σε επαφή με τα camelry. Ωστόσο, αν η μονάδα σε επαφή με τα camelry είναι και σε επαφή με άλλες μονάδες camelry ή ελεφάντων, ο πανικός δε λειτουργεί αθροιστικά ανά μονάδα. Τα camelry μπορούν να υποστηρίξουν, πάντως, φίλια μονάδα σε melee αλλά δεν μπορούν να εξουδετερώσουν το impact του εφίππου αντιπάλου.

Cavalry.
Διακρίνεται σε medium, heavy, light chariots και medium camelry.
Έχει  πλεονέκτημα σε ανοικτό πεδίο κατά medium πεζών αλλά αποφεύγει melee με heavy infantry και ιππότες.
1. Το medium cavalry, που είναι εξοπλισμένο με λόγχες, διαθέτει  impact. Έχει protection από βολές 0, 3 cohesion points, παράγοντα μάχης +1 κατά εφίππων/light infantry/light medium infantry/medium infantry/ορδών ΚΑΙ +1 κατά heavy infantry αν το ιππικό επιτίθεται στα πλευρά ή στα νώτα ΚΑΙ προσθέτει +1 στην πρώτη φάση κατά medium infantry εκτός αν το ιππικό αυτό ήδη διαθέτει impact.
2. Το heavy cavalry, που είναι εξοπλισμένο με λόγχες ή μακρά δόρατα, διαθέτει impact. Έχει protection από βολές 1, 3 cohesion points, παράγοντα μάχης +1 κατά εφίππων/light infantry/light medium infantry/medium infantry/ορδών ΚΑΙ +1 κατά heavy infantry αν το ιππικό επιτίθεται στα πλευρά ή στα νώτα ΚΑΙ προσθέτει +1 στην πρώτη φάση κατά medium infantry εκτός αν το ιππικό αυτό ήδη διαθέτει impact. Διαθέτει το στοιχείο armor, το οποίο, ωστόσο, θεωρείται ήδη ενσωματωμένο όσον αφορά το protection από βολές.
3. Τα light chariots έχουν protection από βολές 0, 3 cohesion points, παράγοντα μάχης +1 κατά εφίππων/light infantry/light medium infantry/medium infantry/ορδών ΚΑΙ +1 κατά heavy infantry αν το άρμα επιτίθεται στα πλευρά ή τα νώτα ΚΑΙ προσθέτει +1 στην πρώτη φάση κατά medium infantry εκτός αν το άρμα αυτό ήδη διαθέτει impact.
4. Το medium camelry πανικοβάλλει τα άλογα και αγνοεί την επίδραση κάποιων εδαφικών χαρακτηριστικών, όπως sand dunes και scrub. Συγκεκριμένα, έχει protection από βολές 0, 3 cohesion points, παράγοντα μάχης +1 κατά εφίππων/light infantry/light medium infantry/medium infantry/ορδών ΚΑΙ +1 κατά heavy infantry αν το camelry επιτίθεται στα πλευρά ή τα νώτα ΚΑΙ προσθέτει +1 στην πρώτη φάση κατά medium infantry εκτός αν το camelry αυτό ήδη διαθέτει impact. Ο προαναφερθείς πανικός λειτουργεί ως εξής: λειτουργεί σε έφιππες μονάδες με άλογα(όχι με καμήλες ή ελέφαντες), ακόμα και φίλιες αφενός ακόμα κι αν  βρίσκονται σε επαφή γωνία με γωνία αφετέρου. Αυτός ο πανικός αντικατοπτρίζεται σε melee με -1 για την μονάδα σε επαφή με τα camelry. Ωστόσο, αν η μονάδα σε επαφή με τα camelry είναι και σε επαφή με άλλες μονάδες camelry ή ελεφάντων, ο πανικός δε λειτουργεί αθροιστικά ανά μονάδα. Τα camelry μπορούν να υποστηρίξουν, πάντως, φίλια μονάδα σε melee αλλά δεν μπορούν να εξουδετερώσουν το impact του εφίππου αντιπάλου.

Knights.
Μερικοί δε διαθέτουν impact.
Διακρίνονται σε medium, heavy, cataphracts και heavy chariots.
1. Οι medium διαθέτουν το στοιχείο armor, το οποίο, ωστόσο, θεωρείται ήδη ενσωματωμένο όσον  αφορά το protection από βολές. Έχουν protection 1 κατά βολών, 3 cohesion points, παράγοντα μάχης +2 κατά light medium infantry/εφίππων πλην ελεφάντων• +1 κατά ελεφάντων/πεζών πλην war wagons.
2. Οι heavy διαθέτουν το στοιχείο heavy armor, το οποίο, ωστόσο, θεωρείται ήδη ενσωματωμένο όσον αφορά το protection από βολές. Έχουν protection 2 κατά βολών, 3 cohesion points, παράγοντα μάχης +2 κατά light medium infantry/εφίππων πλην ελεφάντων• +1 κατά ελεφάντων/πεζών πλην war wagons.
3. Οι cataphracts διαθέτουν το στοιχείο heavy armor(το οποίο, ωστόσο, θεωρείται ήδη ενσωματωμένο όσον αφορά το protection από βολές), μπορούν να διαλύσουν πεζικό, θεωρούνται unmanoeuvrable. Διαθέτουν impact μόνο κατά πεζικού. Έχουν protection από βολές 2, 3 cohesion points, παράγοντα μάχης +2 κατά light medium infantry/light cavalry αλλιώς +1 κατά όλων πλην war wagons.
Περιλαμβάνουν και τους camelry cataphracts. Δημιουργούν πανικό στα άλογα, ο οποίος λειτουργεί ως εξής: προξενούν πανικό σε έφιππες μονάδες με άλογα(όχι με καμήλες ή ελέφαντες ή δρεπανηφόρα άρματα), ακόμα και φίλιες αφενός ακόμα κι αν  βρίσκονται σε επαφή γωνία με γωνία αφετέρου. Αυτός ο πανικός αντικατοπτρίζεται σε melee με -1 για την μονάδα σε επαφή με τα camelry. Ωστόσο, αν η μονάδα σε επαφή με τα camelry είναι και σε επαφή με άλλες μονάδες camelry ή ελεφάντων, ο πανικός δε λειτουργεί αθροιστικά ανά μονάδα. Τα camelry μπορούν να υποστηρίξουν, πάντως, φίλια μονάδα σε melee αλλά δεν μπορούν να εξουδετερώσουν το impact του εφίππου αντιπάλου.
4. Τα heavy chariots διαθέτουν το στοιχείο armor, το οποίο, ωστόσο, θεωρείται ήδη ενσωματωμένο όσον αφορά το protection από βολές. Έχουν protection από βολές 1, 3 cohesion points, παράγοντα μάχης +2 κατά light medium infantry/light cavalry/cavalry αλλιώς +1 κατά όλων πλην war wagons. Μπορεί να διαθέτουν impact και πλεονεκτούν σε μάχη κατά cavalry.

Scythed chariots.
Ανήκουν στην κατηγορία expendables.
Δεν μπορούν να κάνουν rally.
Δεν περιλαμβάνονται στο συνολικό cohesion του στρατού.
Τα δρεπανηφόρα άρματα δε διαθέτουν impact.
Είναι impetuous και unmanoeuvrable.
Έχουν μόνο 1 cohesion point και protection από βολές 0.
Μπορούν να αποτελέσουν γκρουπ μόνο με άλλα δρεπανηφόρα άρματα.
Στην πρώτη φάση του melee κατά αυτών των αρμάτων ο αντίπαλος έχει παράγοντα μάχης 0 και δεν δέχεται υποστήριξη από φίλιες δυνάμεις. Ωστόσο, light medium infantry και war wagons διατηρούν τους βασικούς τους παράγοντες ενώ το μπόνους από το javelin υφίσταται για όλες τις μονάδες, που είναι εξοπλισμένες με αυτό, ήτοι: +1 για light medium infantry τοξότες/βαλλιστροφόρους, +2 για light medium infantry ακοντιστές, +1 για war wagons, +1 για light infantry/light cavalry εξοπλισμένων με ακόντια. Επίσης, εχθρικές μονάδες υποστηρίξεως(supporters) αγνοούνται.
Για μάχη, λοιπόν, τα δρεπανηφόρα άρματα δε διαθέτουν ατομικό βασικό παράγοντα και το κύριο στοιχείο κρούσεως περιορίζεται στο μέτωπο κρούσεως στην πρώτη φάση του melee.
Εξουδετερώνουν τον παράγοντα impact εχθρικών μονάδων πλην ελεφάντων.
Μπορούν να δεχθούν υποστήριξη από φίλια στοιχεία.
Οι άλλοι, ωστόσο, παράγοντες(κατάσταση, επίθεση κατά μέτωπο ή στα πλευρά, έδαφος, οχυρώσεις) εξακολουθούν να ισχύουν για αυτά, π.χ. -2 ως έφιππη μονάδα και εξουδετέρωση του παράγοντος furious charge, όταν το δρεπανηφόρο άρμα είναι σε rough έδαφος.
Δεν υφίστανται πανικό από ελέφαντες ή καμήλες, διότι δεν επηρεάζονται από τέτοιου είδους μονάδες σε αυτόν τον τομέα.
Ο παράγοντας armor των αντιπάλων εφίππων ισχύει αλλά αυτός των αντιπάλων πεζών εξουδετερώνεται από το furious charge του δρεπανηφόρου άρματος.
Επειδή τα δρεπανηφόρα άρματα έχουν μόνο 1 cohesion point, δεν επηρεάζονται από τον εχθρικό παράγοντα 2 handed-weapon.
ΩΣΤΟΣΟ, μετά τον πρώτο γύρο melee οι εχθρικές μονάδες, που μάχονται τα δρεπανηφόρα άρματα, ανακτούν τους βασικούς παράγοντες μάχης τους και τους πιθανούς παράγοντες υποστηρίξεως.

Elephants.
Πλεονεκτούν κατά εφίππων.
Είναι ευπαθείς κατά light infantry και ακοντιστών.
Αποτελούν γκρουπ μόνο με πεζικάριους ή άλλους ελέφαντες.
Πανικοβάλλουν όλες τις άλλες έφιππες μονάδες, ακόμα και τις φίλιες, ΠΛΗΝ ελεφάντων και δρεπανηφόρων αρμάτων. Κάθε  έφιππη μονάδα πλην ελεφάντων και δρεπανηφόρων αρμάτων,  δηλαδή, ακόμη κι αν είναι φίλια, η οποία βρίσκεται σε επαφή, έστω και γωνία με γωνία, με ελέφαντα, υφίσταται -1 στα melee. Ωστόσο, μπορούν να υποστηρίξουν μία φίλια μονάδα σε melee. Η τιμωρία αυτή στο ζάρι δεν αυξάνει, αν μία μονάδα έφιππη με άλογα είναι σε επαφή με άνω της μίας μονάδος εφίππου σε καμήλες ή/και ελέφαντες.
Δε χάνουν το impact τους κατά δρεπανηφόρων αρμάτων.
Κάθε μονάδα, ακόμη και ελέφαντες, χάνουν το impact, αν πολεμούν σε melee κατά ελεφάντων.
Έχουν protection από βολές 0, 3 cohesion points, παράγοντα μάχης +2 κατά εφίππων και +1 κατά πεζών. Έχουν impact κατά αντιπάλου εκτός αν ο εχθρός είναι light infantry/light cavalry/javelinmen.

Camelry.
Διακρίνεται σε light, medium και cataphract.
Μπορούν να αποτελέσουν γκρουπ μόνο με camelry ή light infantry.
Πανικοβάλλουν όλες τις άλλες έφιππες μονάδες με άλογα, ακόμα και τις φίλιες, (άρα,  ΠΛΗΝ ελεφάντων/camelry και δρεπανηφόρων αρμάτων).  Κάθε έφιππη μονάδα με άλογα, δηλαδή, ακόμη κι αν είναι φίλια, η οποία βρίσκεται σε επαφή, έστω και γωνία με γωνία, με έφιππη μονάδα με καμήλες, υφίσταται -1 στα melee. Ωστόσο, μπορούν να υποστηρίξουν μία φίλια μονάδα σε melee. Η τιμωρία αυτή στο ζάρι δεν αυξάνει, αν μία μονάδα έφιππη με άλογα είναι σε επαφή με άνω της μίας μονάδος εφίππου σε καμήλες ή/και ελέφαντες.
Όμως, δεν αφαιρούν το impact από τις αντίπαλες  έφιππες μονάδες.
Το light ανήκει στα light cavalry, το medium στα medium cavalry και το cataphract στους cataphracts από τους knights.

Mixed units.
Είναι μονάδες με πρώτη σειρά στρατιωτών εξοπλισμένων με όπλα για melee και δεύτερη με όπλα βολής.
1. Κινούνται σύμφωνα με τον πιο αργό τύπο στρατιωτών από τους δύο.
2. Σε melee, θεωρούνται ως ένα επίπεδο ποιότητας πιο κάτω(π.χ. μία elite τέτοια μονάδα λειτουργεί ως ordinary). Στην πρώτη φάση του melee, ΑΝ ΕΧΟΥΝ ΔΕΧΘΕΙ ΕΦΟΔΟ ΚΑΙ ΧΑΣΟΥΝ, επωφελούνται από τον παράγοντα missile support, ήτοι προσθέτουν +1 στο ζάρι, στοιχείο συναθροιζόμενο στους παράγοντες armor ή heavy armor• ο παράγων missile support ισχύει κατά όλων των αντιπάλων πλην αυτών με heavy armor(cataphracts, heavy knights, πεζοί ιππότες).
3. Η μονάδα δεν έχει πρόβλημα ποιότητος, όταν βάλλει ή δέχεται βολές.
4. Έχουν το protection και το cohesion του βαρυτέρου τύπου στρατιωτών της μονάδος.

Dismounted units.
Εξαιρούνται ελέφαντες και δρεπανηφόρα άρματα, που δεν αφιππεύουν ποτέ.
Medium και heavy knights μπορούν να αφιππεύσουν πάντα, αν το επιτρέπει το army list να παραταχθούν ως πεζοί.
Οι έφιπποι μπορούν να αφιππεύσουν, αφού ολοκληρωθεί η τοποθέτηση όλων των μονάδων.
Αν δεν το διευκρινίζει το army list, οι έφιπποι αφιππεύουν αν ο αντίπαλος έχει αναπτύξει fortifications(όχι fortified camp) ή ελέφαντες ή war wagons ή τοξότες με stakes(ακόμα κι αν αυτά δεν έχουν τοποθετηθεί ακόμα)• δεν υπολογίζονται, ωστόσο, μονάδες σε ambush ή flank march.
Οι αφιππευμένες μονάδες δεν μπορούν να επανιππεύσουν καθ' όλη τη διάρκεια του παιχνιδιού.
Οι αφιππευμένες μονάδες διατηρούν το ίδιο quality και cohesion με αυτά που είχαν ως έφιππες• ειδικά, οι knights, τα heavy chariots και οι cataphracts, που αφιππεύουν, διατηρούν τους 3 cohesion points αλλά  χάνουν το impact και παύουν να είναι impetuous, διότι θεωρείται ότι τα είχαν αυτά ως έφιπποι.
Οι έφιπποι, αν δε δίνει περαιτέρω οδηγίες το army list, αφιππεύουν ως εξής:
1. Light cavalry/light camelry: light infantry με τον ίδιο εξοπλισμό• ειδικά, το light cavalry με impact αφιππεύει ως light infantry με παράγοντα javelin.
2. Medium cavalry/medium camelry/light chariots: α. Τοξότες ή βαλλιστροφόροι, αν έχουν το αντίστοιχο όπλο. β. Medium δορυφόροι, αν οι έφιπποι έχουν impact, αλλιώς ως medium ξιφομάχοι• είναι impetuous, αν το ιππικό είναι impetuous. γ. Light medium infantry με firearms(ισοδύναμο των βαλλιστροφόρων), αν το cavalry είναι εξοπλισμένο με firearms.
3. Heavy cavalry: ακριβώς όπως το medium cavalry προσθέτοντας τον παράγοντα armor. Ωστόσο, αν το heavy cavalry έχει τόξο και impact, ο παίκτης επιλέγει: τοξότες ή medium δορυφόρους.
4. Heavy chariots/medium knights: heavy ξιφομάχοι ή heavy δορυφόροι• με παράγοντα armor. Χάνουν το impact και το impetuous, αν τα είχαν ως έφιπποι.
5. Cataphracts: heavy δορυφόροι με παράγοντα heavy armor. Χάνουν το impact και το impetuous, αν τα είχαν ως έφιπποι.
6. Heavy knights: πεζοί ιππότες. Χάνουν το impact και το impetuous, αν τα είχαν ως έφιπποι.


Units armed with two-handed weapon.
Είναι ιδιαίτερα αποτελεσματικές κατά δορυφόρων ή σαρισσοφόρων.
Μία τέτοια μονάδα, ενώ πολεμάει κατά μέτωπο σε melee, αν νικήσει, προσθέτει 1 στο σκορ της. Ειδικότερα, σε περίπτωση, όταν  μάχεται σε melee δορυφόρους ή σαρισσοφόρους, ισοπαλίας προσθέτει 1 στο σκορ της. Αυτό γίνεται μετά την εφαρμογή των στοιχείων elite ή mediocre αλλά πριν ελεγχθεί το στοιχείο armor, εφόσον είναι εφικτό, της μονάδος με το two-handed weapon.
Αν και οι δύο αντίπαλοι έχουν two-handed weapon και το ίδιο ακριβώς στοιχείο armor ή heavy armor, τότε και οι δύο επωφελούνται από το two-handed weapon.
Στην ουσία, δεν κερδίζουν κάτι κατά δρεπανηφόρων αρμάτων, διότι αυτά τα άρματα έχουν μόνο ένα cohesion point.

Units of light troops and javelinmen armed with javelins.
Χρησιμοποιούν το ακόντιο και ως όπλο βολής και ως όπλο melee.
Μονάδες με το στοιχείο javelin κερδίζουν +1 στο σκορ τους μόνο για την πρώτη φάση melee και μόνο αν κάνουν έφοδο ή δεχθούν έφοδο κατά μέτωπο.
Δεν επηρεάζονται ούτε καν στην πρώτη φάση melee από δρεπανηφόρα άρματα, όσον αφορά στους βασικούς παράγοντες μάχης τους.

Units armed with pavise.
Κερδίζουν +1 στο protection από βολές όλων πλην πυροβολικού. Ωστόσο, δεν προστίθεται σε ήδη επιπλέον υπάρχον protection από επιπλέον κάλυψη(π.χ. δάσος).

Units equipped with stakes.
Μερικές μονάδες πεζικού μπορούν να τα θέσουν μπροστά τους.
Τα stakes έχουν διαστάσεις 4cm μήκος και 1 ή 2 cm  βάθος.
1. Η τοποθέτηση ή η αφαίρεσή τους απαιτεί διαταγή και ισοδυναμεί με πλήρη κίνηση.
2. Αν η μονάδα κινηθεί ή αναγκαστεί να γυρίσει ως αποτέλεσμα επιθέσεως στα πλευρά ή στα νώτα της χωρίς προηγουμένως να έχει άρει τα stakes της, τα stakes της χάνονται.
3. Όταν η μονάδα τοποθετήσει τα stakes της, υποχωρεί το βάθος των stakes, τα οποία, πλέον, γίνονται το μέτωπο της μονάδος.
4. Τα stakes μπορούν να τοποθετηθούν, ακόμη κι αν η μονάδα βρίσκεται σε εχθρική ZoC.
5. Τα stakes δεν έχουν επίδραση σε εχθρικές μονάδες πεζών.
6. Τα stakes εξουδετερώνουν τα στοιχεία impact και furious charge όλων των εφίππων, ακόμη και των ελεφάντων.
7. Έφιπποι εκτός ελεφάντων, που κάνουν έφοδο σε πεζικό πίσω από stakes, υφίστανται τιμωρία -2.
8. Τα stakes δεν παρέχουν προστασία κατά βολών.

Impetuous units.
Εξαιρώντας τα δρεπανηφόρα άρματα, έχουν παράγοντα κρούσεως, που είναι πανομοιότυπος του impact.
Το impact των impetuous πεζών εξουδετερώνεται, αν αυτοί οι πεζοί κάνουν έφοδο στο  μέτωπο non-impetuous medium/heavy ξιφομάχων• εξακολουθεί να ισχύει, ωστόσο, αν οι μονάδες non-impetuous  medium/heavy ξιφομάχων δεχθούν έφοδο από τους impetuous πεζούς στα πλευρά ή τα νώτα.
Ο παράγων furious charge ισχύει κατά πεζών σε γενικές γραμμές.

The impact ability.
Η μονάδα με αυτόν τον παράγοντα έχει ένα +1 στην πρώτη φάση melee, αν κάνει έφοδο ή δεχθεί έφοδο κατά μέτωπο.
Το impact των εφίππων εξουδετερώνεται, αν αυτοί μάχονται σε rough ή difficult έδαφος.
Το impact ισχύει μόνο κατά πεζών ή μόνο κατά εφίππων• αν δεν υπάρχουν διευκρινίσεις, ισχύει κατά όλων.
Γενικώς:
1. Το impact των πεζών δεν ισχύει, αν κάνουν έφοδο κατά εφίππων.
2. Το impact των πεζών δεν ισχύει κατά εφίππων με impact, αν οι έφιπποι αυτοί κάνουν έφοδο στους συγκεκριμένους πεζούς.
3. Heavy δορυφόροι και σαρισσοφόροι,  που ακυρώνουν το impact των εφίππων, κρατούν το δικό τους impact, αν δεχθούν έφοδο από εφίππους.
4. Το impact δεν ισχύει κατά ελεφάντων.
5. Το impact των impetuous πεζών εξουδετερώνεται, αν κάνουν έφοδο κατά μέτωπο σε non-impetuous medium/heavy ξιφομάχους.
6. Τα δρεπανηφόρα άρματα εξουδετερώνουν το impact των εχθρικών μονάδων πλην των ελεφάντων.

The furious charge ability.
Οι μονάδες, που διαθέτουν αυτό το στοιχείο, είναι:
1. Impetuous πεζοί(ορδών συμπεριλαμβανομένων) κατά όλων των πεζών.
2. Cavalry και knights, που είναι impetuous ή διαθέτουν τον παράγοντα impact, κατά όλων των πεζών.
3. Άλλο είδος cavalry και knights αλλά μόνο κατά light medium infantry.
4. light cavalry κατά light infantry.
5. Ελέφαντες και δρεπανηφόρα άρματα κατά όλων των πεζών εκτός από light infantry και ακοντιστών.
Αυτό το στοιχείο, ουσιαστικά, σημαίνει ότι η μονάδα, που το διαθέτει, αν νικήσει(μετά από έφοδο) στην πρώτη φάση melee, προξενεί στον αντίπαλο την απώλεια ακόμα ενός cohesion point.
Το βασικό χαρακτηριστικό για το furious charge είναι ότι ισχύει μόνο κατά πεζών στην πρώτη φάση melee, αν η μονάδα, που το διαθέτει, κάνει έφοδο ή δεχθεί έφοδο κατά μέτωπο.
Το furious charge δεν ισχύει στις εξής περιπτώσεις:
1. Αν η μάχη διεξάγεται κατόπιν ενός conforming μετά από melee ή εξαιτίας ενός pursuit, διότι δεν έγινε έφοδος.
2. Κατά war wagons, εκτός αν κάνουν έφοδο ελέφαντες.
3. Κατά μονάδων πίσω από fortification.
4. Κατά μονάδων πίσω από stakes κι ο εφοδεύων είναι έφιππη μονάδα.
5. Αν οι αντίπαλοι είναι πεζοί σε melee κατά μέτωπο και αν κι οι δύο αντίπαλοι διαθέτουν το furious charge.
6. Αν η μονάδα με το furious charge δεχθεί έφοδο στα πλευρά ή τα νώτα.
7. Αν η μονάδα με το furious charge είναι σε έδαφος, που της δημιουργεί μειονέκτημα στο melee.
ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ:
1. Heavy και medium non-impetuous ξιφομάχοι, που εξουδετερώνουν το impact των impetuous πεζών, αν δεχθούν έφοδο κατά μέτωπο από αυτούς, ΔΕΝ εξουδετερώνουν το furious charge τους.
2. Τα στοιχεία armor και heavy armor ΔΕΝ ισχύουν στην πρώτη φάση melee, αν ο αντίπαλος διαθέτει furious charge.

Missile support.
Μονάδες πεζικού με τοξότες ή βαλλιστροφόρους στις πίσω σειρές υποστηρίζονται από αυτούς, αν δεχθούν έφοδο.
Εδώ ανήκουν:
1. Πεζοί με τον παράγοντα missile support.
2. Medium ξιφομάχοι με τόξα.
3. Mixed units.
Αν δεχθούν έφοδο, στην πρώτη φάση του melee προσθέτουν +1 στο ζάρι, αν χάσουν. Αυτό το στοιχείο αθροίζεται με τους παράγοντες armor ή heavy armor.
Επωφελούνται από το missile support κατά όλων των μονάδων ΠΛΗΝ αυτών με το heavy armor(cataphracts, heavy knights, πεζοί ιππότες).

Δεν περιλαμβάνονται εδώ αυτοτελείς μονάδες τοξοτών ή βαλλιστροφόρων, οι οποίες,  ωστόσο, έχουν μπόνους κατά εφίππων στην πρώτη φάση melee.

Διοίκηση.

Διοικητές. 
Κάθε στρατός πρέπει να έχει ένα γενικό διοικητή και δύο υποδιοικητές. Ένας από τους υποδιοικητές μπορεί να είναι σύμμαχος διοικητής από άλλο κατάλογο στρατού. Οι υποδιοικητές μπορούν να είναι αναξιόπιστοι.
Κάθε διοικητής ηγείται μίας διοικήσεως. Μπορεί να αναπαρίσταται σε χωριστή βάση ή να περιλαμβάνεται σε μονάδα, που επισημαίνεται στον εκάστοτε κατάλογο στρατού με τη χρήση ενός αστερίσκου(*).

Αξία διοικήσεως.
Κάθε στρατός έχει αξία διοικήσεως, που κυμαίνεται από +2 ως +6, ώστε να αναπαρασταθεί περίπου η ποιότητα της ηγεσίας και η οργάνωση.
Οι παίκτες επιλέγουν την ποιότητα των διοικητών τους μοιράζοντας την αξία διοικήσεως του στρατού τους στους διοικητές αυτούς. Οι διοικητές μπορούν να είναι ordinary(αξία 0, κόστος σε πόντους 0), competent(αξία 1, κόστος σε πόντους 3), brilliant(αξία 2, κόστος σε πόντους 6) και strategist(αξία 2+1, κόστος σε πόντους 10). Ένας αναξιόπιστος ή σύμμαχος διοικητής κοστίζει σε πόντους -3, όπως κι ο διοικητής, ο οποίος περιλαμβάνεται σε μονάδα.
Δεν είναι υποχρεωτικό να χρησιμοποιηθεί το σύνολο της αξίας διοικήσεως του εκάστοτε στρατού.

Strategists.
Μερικοί στρατοί μόνο δικαιούνται να τους χρησιμοποιήσουν.
Στους καταλόγους στρατών αναφέρεται ρητά αν υπάρχουν. Αν χρησιμοποιηθεί strategist, πρέπει να είναι ο γενικός διοικητής.
Όσον αφορά στην αξία διοικήσεως, κοστίζει 2 από την συνολική αξία διοικήσεως του στρατού, όπως κι ο brilliant δηλαδή, αλλά έχει 3 ως αρχή, πριν ριχθεί το ζάρι, για να καθορισθούν οι πόντοι διοικήσεως.
Προσθέτει 1 στην πρωτοβουλία του στρατού.

Πρωτοβουλία του στρατού. 
Καταγράφεται στο φύλλο συνθέσεως του στρατού.
Υπολογίζεται ως εξής:
• Συνολική αξία των στρατηγών διαιρουμένη με το 2 και υπολογιζομένη προς τα κάτω.
• +1, αν υπάρχει strategist.
• +1, αν υπάρχουν 2-5 ελαφρά ιππικά.
• +2, αν υπάρχουν 6 ελαφρά ιππικά και πάνω.

ΦΑΣΗ ΔΙΑΤΑΓΩΝ. 

Πόντοι διοικήσεως. 
Κάθε διοικητής χρησιμοποιεί πόντους διοικήσεως σε κάθε γύρο, για να δώσει διαταγές.
Οι εκάστοτε πόντοι διοικήσεως του κάθε διοικητού βρίσκονται ως εξής: ο παίκτης ρίχνει ένα εξάπλευρο ζάρι, το αποτέλεσμα του οποίου προστίθεται στην αξία διοικήσεως του κάθε στρατηγού(0 για ordinary, 1 για competent, 2 για brilliant, 3 για strategist)• κατόπιν, διαιρούμε διά του δύο και στρογγυλεύουμε προς τα πάνω. Το αποτέλεσμα είναι ο αριθμός των πόντων διοικήσεως του κάθε στρατηγού ανά γύρο. Επιπλέον, ο κάθε στρατηγός έχει έναν δωρεάν πόντο διοικήσεως, για να κινήσει στοιχείο ή γκρουπ  ή να κάνει rally μονάδος.

Δίνοντας διαταγές. 
Ένας πόντος διοικήσεως μπορεί να χρησιμοποιηθεί για μονάδα ή γκρουπ μονάδων.
Προφανώς, κάθε στρατηγός μπορεί να δώσει εντολές μόνο σε στρατιώτες της διοικήσεώς του.
 Ανά γύρο, ο κάθε στρατηγός μπορεί να διατάξει την ίδια μονάδα ή το ίδιο γκρουπ να κάνει 3 απανωτές κινήσεις.
Οι πόντοι διοικήσεως μπορούν να χρησιμοποιηθούν, επίσης, για να εκτελεστούν δύσκολοι ελιγμοί, να σταματηθούν impetuous μονάδες από το κάνουν έφοδο χωρίς διαταγές και να γίνει απόπειρα rally/αναδιοργανώσεως μονάδων.

Αυθόρμητη έφοδος. 
Όταν μία μονάδα βρίσκεται πολύ κοντά στον εχθρό, μπορεί να κάνει έφοδο χωρίς κόστος σε πόντους διοικήσεως. Αυτό ονομάζεται "αυθόρμητη έφοδος".
Δηλαδή, αν μία μονάδα έχει, έστω και μερικώς, μπροστά της αντίπαλο σε απόσταση 1 UD ή λιγότερο, η μονάδα ή το γκρουπ, στο οποίο αυτή τυχόν ανήκει, μπορεί να κάνει έφοδο χωρίς κόστος σε πόντους διοικήσεως.
Αυτού του είδους η έφοδος μπορεί να γίνει ακόμη κι αν χρειαστεί να διαπεραστούν φίλιες μονάδες, όπως π.χ. Light infantry, οι οποίες βρίσκονται ανάμεσα στον εφοδεύοντα και τον εχθρό.
Impetuous μονάδες μπορούν, επίσης, να κάνουν έφοδο, αν ο αντίπαλος βρίσκεται σε απόσταση εφόδου χωρίς διαταγή αλλά, αν δεν μπορούν να κάνουν αυθόρμητη έφοδο, η έφοδός τους θεωρείται ανεξέλεγκτη.





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ναι, με ακούτε;